Oogsten van persoonsgegevens | de mens wordt verkocht

Nieuwetijdsgesprek:

Klant bij de winkelier.
Verkoopster: “we hebben een nieuw spaarsysteem, mogen wij uw postcode en huisnummer?”
Klant: “ik geef bedrijven mijn adres niet meer, ook niet mijn telefoonnummer, je weet niet waar het terecht komt”.
Verkoopster: “ik geef mijn mobiele nummer ook niet meer, maar u kunt ons gerust een ander adres en andere naam opgeven”.

Dat is het laatste verzet tegen de verzameldrift van marketingbedrijven die via de moderne versie van de spaarpunten, de “loyalty-programma’s” persoonsgegevens oogsten.

Oogsten

Meer over het oogsten is bij de marketeers te vinden, bijvoorbeeld in dit bericht uit 2014 over loyaltysystemen, Loyalty 3.0: beloon meer dan aankopen alleen:

De klant van nu is een multichannel-klant. Hij staat bij een winkel aan de kassa, bestelt in de webshop, ziet de winkel voorbij komen op social media en heeft een tablet, smartphone en laptop! Daarom moet een loyaliteitsprogramma de klant volgen tijdens zijn reis via deze kanalen en devices.

Die voorspelling is in 2017 waarheid geworden.

Advertenties

Over Ellen Timmer, advocaat ondernemingsrecht @Pellicaan

Verbonden aan Pellicaan Advocaten, http://www.pellicaan.nl/, kantoor Capelle aan den IJssel (Rotterdam), telefoon 088-6272287, fax 088-6272280, e-mail ellen.timmer@pellicaan.nl ||| Weblogs: algemeen: https://ellentimmer.wordpress.com/ || modernisering ondernemingsrecht: http://flexbv.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in ICT, privacy, e-commerce en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s