Ontvrienden

Bij de digitale wereld horen sociale media, waarmee mensen kringen met elkaar kunnen vormen. Verstandige mensen nemen afscheid van Facebook (maar dat is zoiets als stoppen met roken, zo schrijft Henk-Jan Buist).

Zakelijk is LinkedIn als visitekaartje nuttig. LinkedIn mag van mij voorlopig nog blijven, hoewel ik me soms afvraag of ze niet teveel op Fb gaan lijken.

Maar ook bij LinkedIn wil je soms wel eens af van de ‘contacten’ die je hebt toegevoegd aan je ‘netwerk’. Daarmee was ik onlangs ook aan het tobben: kennelijk wil men niet dat je van contacten afscheid neemt, want de normale route (ook al lastig te vinden) werkte niet. Toen maar eens gebeld met de ICT-helpdesk waar mijn kantoor gebruik van maakt, om te vragen of het aan onze firewall lag. Zij hadden geen oplossing, zodat ik verder heb gezocht en uiteindelijk de mogelijkheid om te ‘blokkeren‘ (en eventueel te rapporteren) heb gevonden. Dat heb ik toen maar geprobeerd. Er lijkt iets gebeurd te zijn met dit ‘contact’, want hij is half weg. Ik ga het over een paar dagen nog maar eens opnieuw bekijken.

Voor degenen die naar hetzelfde op zoek zijn, heb ik een kleine handleiding gemaakt, die hier is te vinden.

Meer informatie

Aanvulling 29 april 2015

Facebook lijkt nu terug te slaan. Lees het artikel op de site van SOLV, ‘Facebook klaagt het CBP aan‘. Dat is zoiets als Goliath tegen David. Ik ben benieuwd. Het schijnt dat Facebook op privacy gebied verbeteringen aanbrengt, lees dit artikel.

Over Ellen Timmer, advocaat ondernemingsrecht @Pellicaan

Verbonden aan Pellicaan Advocaten, http://www.pellicaan.nl/, kantoor Capelle aan den IJssel (Rotterdam), telefoon 088-6272287, fax 088-6272280, e-mail ellen.timmer@pellicaan.nl ||| Weblogs: algemeen: https://ellentimmer.wordpress.com/ ||| modernisering ondernemingsrecht: http://flexbv.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in ICT, privacy, e-commerce en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

