Pulse Is Stupid!

Met stijgende ergernis zie ik dat een aantal publieke media waar ik gebruik van maak mij bestoken met meldingen en berichten van een type waar ik helemaal niets mee te maken wil hebben. Het is van een Amerikaanse sappigheid waar ik kotsneigingen van krijg. Één van de boosdoeners is LinkedIn dat het publiek tegenwoordig via Pulse confronteert met opwekkende titels als “The Rarely Discussed Trait That Made Steve Jobs So Successful”, “How to Get a Raise (without Begging, Pleading or Arm Wrestling)” en “The Art of Cracking Your First Day At Work!”. Er is geen ontkomen aan want elke denkbare pagina van LinkedIn (behalve de groepspagina) begint met dat irritante Pulse gedoe.
Pulse verwijderen kan niet, zo deelt LinkedIn aan de gebruikers mee. Een andere nieuwsselectie zou wel mogelijk zijn. Aangezien ik nog niet met LinkedIn wil stoppen, heb ik geprobeerd de nieuwsselectie aan te passen. Het effect op het type berichten is echter nihil.
Er zit dus niets anders op dan om mijzelf te leren bewust Pulse niet te lezen, want het is natuurlijk zonde om energie in ergernis te steken.

Over Ellen Timmer, advocaat ondernemingsrecht @Pellicaan

Verbonden aan Pellicaan Advocaten, http://www.pellicaan.nl/, kantoor Capelle aan den IJssel (Rotterdam), telefoon 088-6272287, fax 088-6272280, e-mail ellen.timmer@pellicaan.nl ||| Weblogs: algemeen: https://ellentimmer.wordpress.com/ ||| modernisering ondernemingsrecht: http://flexbv.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in ICT, privacy, e-commerce, Kantoororganisatie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Pulse Is Stupid!

  1. imachia zegt:

    Wellicht wat laat, maar ik herken dit probleem sterk. Lig met LinkedIn ook wat in de clinch over deze systematiek. Ik krijg allerlei groepen opgelegd waarin ik geen enkel belang heb. Het lijkt of ze je willekeurig koppelen aan die groepen. ‘big data’ of ‘professional women’ of iets anders. Het systeem van groene vinkjes en blauwe plusjes werkt gewoon niet. En dus schiet het steeds terug naar de beginsituatie.
    Ik heb geprobeerd Pulse te stoppen met Adblocker, maar dat lijkt niet te lukken. Dus voorlopig ook maar negeren.

Geef een reactie

