Privacy prijsgeven is oké, zolang de burger zichzelf nog kan deleten | over de mens als handelswaar

In het FD van 24 mei 2014 verschenen een aantal aardige artikelen over privacy, security en big data, met pakkende titels zoals

alles achter de FD betaalmuur.

Aanvulling 4 december 2014
In aansluiting op het onderwerp van bovengenoemde artikelen, is het interessant kennis te nemen van een interview met Natali Helberger, met als titel ‘Personaliseren sites leidt tot manipulatie’. Dat is precies waar het bij al het ‘delen’ om gaat: de gedeelte gegevens worden gebruikt door ondernemingen en overheden om de burger te ‘nudgen’.
In dezelfde zin het artikel (achter de betaalmuur) van Maxim Februari in het NRC van 12 februari jl., “De overheid ziet u en vult straks uw stembiljet in“, dat ik al eerder meldde.

Advertenties

Over Ellen Timmer, advocaat ondernemingsrecht @Pellicaan

Verbonden aan Pellicaan Advocaten, http://www.pellicaan.nl/, kantoor Capelle aan den IJssel (Rotterdam), telefoon 088-6272287, fax 088-6272280, e-mail ellen.timmer@pellicaan.nl ||| Weblogs: algemeen: https://ellentimmer.wordpress.com/ || modernisering ondernemingsrecht: http://flexbv.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in ICT, privacy, e-commerce en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s