Nieuwe trend: informatieverstrekking alleen door middel van geluid en beeld en niet meer door tekst (campagne Sociale Zaken ‘voorkom problemen. weet hoe het zit.nl’)

De campagne ‘voorkom problemen. weet hoe het zit.nl’ van Sociale Zaken is mij volledig ontgaan, waarschijnlijk omdat ik geen televisie heb en daardoor geen televisiereclame zie. Aangezien ik graag weet hoe het zit, ben ik – toen ik via internet de campagne toevallig tegenkwam – meteen gaan kijken. De campagne blijkt gericht te zijn op uitkeringsgerechtigden, werknemers, werkgevers en pensioengerechtigden (AOW’ers). Dat is dus ongeveer iedereen in Nederland. Op de site schrijft menDe informatie in deze campagne is bedoeld om te voorkomen dat u onbewust regels overtreedt.“. Ik vrees dat de campagne daar weinig aan zal veranderen, aangezien de Nederlandse regelgeving steeds maar ingewikkelder wordt.

Het valt op dat alle informatie uitsluitend door middel van audio/film wordt gegeven. Onder alle onderwerpen staat “Er bestaat nog geen transcriptie voor dit filmpje.” Dus daar heb ik niets aan, want als audio (en film) al wordt toegelaten door onze ICT-afdeling, heb ik er geen tijd voor om dergelijke geluidsfragmenten en filmpjes te bekijken.

Voor mij is het een vervelende trend. Want ik zie tegenwoordig ook allerlei filmpjes waarin juridische lieden een juridisch verhaal aan juristen vertellen. Waarmee ik dan mijn tijd moet verdoen terwijl ik het verhaal misschien liever zou lezen. (Behoor ik tot een uitstervend ras van lezers?)

Over Ellen Timmer, advocaat ondernemingsrecht @Pellicaan

Verbonden aan Pellicaan Advocaten, http://www.pellicaan.nl/, kantoor Capelle aan den IJssel (Rotterdam), telefoon 088-6272287, fax 088-6272280, e-mail ellen.timmer@pellicaan.nl ||| Weblogs: algemeen: https://ellentimmer.wordpress.com/ ||| modernisering ondernemingsrecht: http://flexbv.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in ICT, privacy, e-commerce en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

